Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
02.12.2009 10:45 - В подкрепа на Българското
Автор: depressed Категория: Други   
Прочетен: 1611 Коментари: 0 Гласове:
1



 07.03.2008 23:41

Казвам няколко думи за нашето Б.
Толкова оплювано и хулено. Поводите са много. Все статии из блоговете. Хули против България, против Българите, против Българското. А най-тъжното е, че всичката тази помия се изписва на нашия роден Български език.

Тук искам да кажа няколко добри думи за Българското.
Преди това бих искал да спестя тъпите и всеизвестни коментари, затова ще напиша следното.

ДА!
Бедни сме. На опашката на Европа сме. Мразим се. Завиждаме. Правим си мръсно. Излагаме се пред света. Държавата ни е мръсна и западнала. Гласуваме от тъпо по-тъпо и после все някой ни е виновен...
И всички други недостатъци, които се сетите. Приемете, че съм изброил всичко и моля не споменавайте в коментари.

Тук по-скоро няма да защитавам Българското. Ще се опитам да повлияя на онези Българи, които хулят Българското.
Както казах, да - прави сте за лошите страни. Но замислете се и сравнете. Много от вас са си патили от българи, причинили им нещо лошо или ги злепоставили и т.н. Е, добре. Не правите ли и вие същото с нападките си? Защото и аз се чувствам омерзен и злепоставен от вашето отношение. И както вие се чувствате зле от нещо причинено ви от Българи, така и аз се чувствам зле от вашите думи, уважаеми Българи.
И критикувайки това и онова, не се ли нареждате и вие до тези, срещу които отправяте острите си думи? Ако те вършат грозни неща, не е ли още по-грозно да хулиш собственото си Българско име при това на Български език?
Ако това бъде написано от чужденец, ще го приема като присмех, подигравка, надменно отношение или нещо подобно. А от вас? Как да приема вашите думи?
Много ми е интересно как се чувствате като хулите своето си. Или може би вие вече не се смятате за Българи? Какви сте тогава? Нека да оставим формалностите като гражданство и т.н. Дори и да полагате усилия, дори и да ви приемат в чуждата среда, можете ли вие да заличите Българското у себе си? Можете ли да заличите спомените си, мислите си, чувствата (дори и негативни, защото чужденецът не мрази България, а вие я мразите!)?
Можете ли да заличите себе си?!
Какви сте тогава, ако не сте Българи?

Преди време мислих точно по този интересен въпрос. Чудех се дали мога да бъда друг, а не Българин? Не, не става. Роден съм Българин и ще си остана такъв с всичките добри и лоши страни (които вие така старателно посочвате). Ако някой си мисли, че е станал някакъв друг, това е само едно интелектуално-мисловно упражнение. Напън, с който ефективно или не чак толкова се само заблуждава.

Съгласен съм, че проблемите трябва да се решават и някои от вас сигурно са писали по този критичен начин с цел да посочат проблемите и така да помогнат за решаването им. Разбирам ви, но ви казвам - не е това начина! Има го лошото, да. Но като го изсипвате публично, вие не допринасяте за премахването му. Точно обратното - увеличавате го. Не вярвате ли? Вижте колко раздори, конфронтация и разделение следват в коментарите под вашите антибългарски постинги. С какво вие допринасяте за "лекуването" на нашите недостатъци? Ще кажете, че вече сте вдигнали ръце от българската тъпотия, не искате да се  занимавате и не ви интересува. А не показва ли това вашата некадърност да направите нещо за родината си и народа си, примерно?
Вие се имате за умни, интелектуални и успели хора, най-често реализирани в чужбина. Мислите, че сте се издигнали над нивото на обикновения прост Българин и имате право да го хулите както ви падне. Е, да обаче вие въобще не сте на висотата дори на един обикновен английски фермер (примерно), който така говори родния си език, че нашенци с английска филология не могат да го разберат. Не можете да му стъпите на малкия пръст, защото той е патриот, обича родината си, обича и себе си. А вие обичате ли себе си? Или може би не се идентифицирате с Българското, а с някакви свои постижения? Извинете ме, смешно е.

Вярно е, че много Българи са били съсипвани от други Българи и по времето на комунизма и преди и след това. Една част от тях са били големи, защото въпреки всичко зло, което са изпитали, те не са казали една лоша дума за България пред чужденци. Те са великите Българи и величието им се изразява в любовта им към България и Българското. Това ги прави големи и истински. Вие ще кажете, че няма смисъл да се обича такава държава, народ и нрави и затова не се хабите, а критикувате. И не искате да отвръщате с любов на всичкото зло, което ви е сторено. Аз пък ще ви кажа, че вие просто не можете да обичате. Не конкретно Българското, а по принцип. Ако си мислите, че обичате новото си хубаво положение, това нищо не значи и аз ви уверявам, че "любовта" ви ще изчезне веднага щом благополучието ви се промени. Ще кажете и "Какво да й обичам на мръсотията по улиците?", примерно. Ако обичаш чисти улици, хвани се и чисти. "Няма никой друг да се присъедини." Вие за чистенето ли сте или някой да се присъедини към вас? "Е, да ама аз да чистя, а някой друг да цапа..." Всеки така разсъждава. Е, видяхте ли се, че сте като всички!
 
Ако наистина искате нещо да се подобри и да се промени, правете го постоянно. Не се предавайте на неуспехите. Да обичаш нещо, значи да правиш заради самото него, а не за крайния резултат. Ако вие наистина искате чисти улици, ще намерите начин. Ако искате да промените мисленето на хората около вас, ще намерите начин. В противен случай ако сте достойни хора, трябва поне да признаете собствената си неспособност.

За накрая оставям въпроса за това с какво сме достойни ние Българите и с какво бихме се гордели? Вие сигурно не виждате нищо хубаво подобаващо за гордост и достойнство. Е, значи вие нямате у себе си нищо хубаво, което да е повод за гордост. Вие нямате и достойнство. Опитайте се да се гордеете, че сте французи или испанци. Французите и испанците ще ви се смеят. Бидейки Българи, вие можете да се гордеете само с това - че сте Българи.
Нямали сме велики личности като Айнщайн, Шекспир, Сервантес, Чърчил и т.н.
 
Е, аз се гордея с Кирилицата, която моят народ използва, за да пише. Горедя се с богомилите и тяхното дело. И те не са едно и две прочути имена. Те са част от народа. Гордея се с Джон Атанасов. Горедя се с Петър Дънов и Ванга. Нищо че него го имате за сектант, а нея за шарлатанка. И сам Исус да се роди като Българин, вие и него ще обявите за измамник, защото такива са ви очите и едно и също лошо виждате навсякъде. Гордея се с Валя Балканска и нейния глас и с целия български музикален фолклор. И другите народи имат хубави песни, но те не са Български. И нашите не са техни. Затова аз ги уважавам наравно с моите, Българските.
Гордея се с обикновените Българи, тези неизвестните, които вие поставяте и заклеймявате в една обща противна ви маса. Ние, Българите, винаги сме били по-интелигентни и съзнателни от другите народи. Не че другите нямат качествени хора. Имат, но те са малко и затова на почит като някаква рядкост. Не че сме нещо уникално и трябва да поставим другите народи под себе си. Не ги поставям. Считам ги за други достойни хора и те са такива, защото се държат достойно.
Гордея се и с езика, на който пиша сега и с това, което пиша.
 

Помислете трезво. Хулите и критиките ви показват стаената омраза във вас. Да, лошотиите, които посочвате, ги има. Това е безспорен факт. А във вас какво добро има? Мразейки, не се ли подреждате до това което критикувате, защото и то е лошо, също като омразата ви. С какво сте по-различни? Ще кажете, че не мразите, а само посочвате безпристрастно. Аз пък ще ви кажа. Ако имате нещо добро у себе си, напишете го.

 

Коментари

1. indiajane - Много добре казано!
08.03.2008 00:21

 

 

2. snowqueen - Az kazvam bravo!
08.03.2008 08:57

Vazhishtavam se ot tozi posting. Bravo na avtora !
Bulgaria ya ima i ste ya ima blagodarebie na lude kato vas ,koito sa ya zastitavali ot huli i omraza ,tochno kakto se sluchva i v nashe vreme. Kakvo se e promenilo ot vremeto na Paisii do sega ?
 
Iskam da spodelq edno presno vpechatlenie-snosti praznuvahme 3 mart v posoltvoto na Bugaria v stranata v koyato jiveya. imeto na noviya ni poslannik beshe v spisaka na agentite na na DC koito beshe publikuvan naskoro. Kogato zazvucha HImna na Republika Bulgaria toi zastana mirno po voinishki ,izpunat kato struna i sas zatvoreni ochi go izslucha,dokato drugi "inteligentni kompleksari govoreha otzad.
 
izpitah ogromno uvajenie kam tozi chovek. Togava si pomislih che vsichko kakvoto e pravil po vreme na slujbata si kato agent na DC go e pravil v imeto na Bulgaria, nezvisimo kak izglejda ot dneshna gledna tochka.
Zadavm vi mnogo prostichak vapros:

Koi e po-dostoen bulgarian, poslannika /polkovnik i bivsh sutrudnik na DC ili tezi bulgari ,koito daje ne uvajavat svetinq kato BG himna,da ne govorim che mnogo ot tqh ne mogat i edna duma da izpeyat?
Decata ot bulgarskoto uchiliste kam posolstvoto iznesoha recital ,v koito imashe edno kratko stihche:

Bulgariio,obicham te ne zastoto si bogata a zastoto si Rodina moya!

Mislq che tova e dostatchno.

 

3. timmyd - Браво!
08.03.2008 09:57

Браво!

 

4. gothic - depressed, хулители на Българщ...
08.03.2008 10:18

depressed, хулители на Българщината винаги е имало. Всяко стадо си има подобна мърша, но за щастие те не остават в историята! Тя е разумна и се отърсва от подобен баласт. Навремето, един възрастен човек зададе на един подобен тип следния въпрос: "Ей, ти в майчина утроба ли си се мътил или във варел с бензин?" Колко точно! Оставете плювателите да си плюят, рано или късно плюнката ще падне върху техните лица. А истинския българин знае какво и защо го прави....

 

5. olive - Съгласна съм с голяма част от...
08.03.2008 10:24

написаното. И аз съвсем наскоро си мислих в/у подобни теми. Само с едно основно нещо не мога да се съглася. Защо все сравнението и оплюването започва с хората, които живеят извън България? 

Аз самата живея в чужбина от 6 години вече, но се гордея с всички тези неща, за които говориш и ти. За това време не съм се почувствала по-малко българка, дори напротив, имала съм много поводи за радост и гордост! Както и много от българите, които срещам тук. Всеки от тях преживява малко или много невъзможността си да живее в родината. Това обаче не ни прави по-малко българи.

Мисля, че както напълно те подкрепям в мнението ти "Не думи, а дела", можеш първо да започнеш с обръщение към сънародниците ни, живеещи на българска територия. Защото такива хули, каквито съм чувала с/у българите и българщината в България, никъде другаде не ми се е случвало да чуя. А за възрастта си съм попътувала доста.

Поздрави за поста!

 

6. artanis - и какво излезе сега
08.03.2008 11:30

ти се гордееш с моите предци. Кирил и Методий са гръцки славяни, а българските католици може би имат нещо общо с богомилите, които българските патриоти като теб почти са избили, защото са били малко по-рачлични от тях.

 

7. анонимен - lia
08.03.2008 11:31

браво за написаното,хареса ми!наистина не трябва да виждаме само негативното,но най-вече не бива да говорим така за родината си.българия не е виновна за нищо,виновни са българите,ако трябва да сме честни.много си ни е хубава страната,само е позанемарена.

 

8. timmyd - artanis ,
08.03.2008 11:57

Знаех си,че някой ще започне да пише в тази посока :) 
Хората преди нас са били хора все пак - със своите страсти и със своите радости и мъки. Не може да се очаква да са идеални, но може да се очаква да почиташ красивото и да обичаш корените си, които ти дават живот.

п.п.Колкото до богомилите- преследвани са, но българската църква не ги е изгаряла, да не говорим пък масово, а българските царе често са сътрудничили с тях. А кирилицата дали е създадена от славяни, живеещи във Византия, византийци, чиято майка е била славянка - има ли значение? Важното е ,че са познавали езика достатъчно добре, за да изработят азбука(глаголица), че са дали живота си в защита на това дело, което е продължено на държавно ниво в Българското царство, иначе би изчезнало.

 

9. depressed - ..
08.03.2008 12:18

indiajane, snowqeen, Тими, gothic, lia - Благодаря за подкрепата. Заедно ще успеем да постигнем много :-)

 

10. depressed - ..
08.03.2008 12:22

olive, извинявам се ако е прозвучало така. Разбира се, не съм имал предвид конкретно българите в чужбина, а хулителите - в чужбина и в България :-) Самият аз имам приятели, живеещи в чужбина, които много обичат страната ни и никога не биха си позволили да говорят срещу нея. Явно ти си от тях. Благодаря ти :-)

 

11. tessy - да,
08.03.2008 12:34

то реално погледнато повече хулят тези, които са в Бг. Интелигентни, с малко по- добро социално равнище. Все намират кусури и все нещо не им харесва. Това е така, тъй като живеещите извън България са избрали да напуснат страната поради една или друга причина, а оставащите (част от тях) поради една или друга причина се чувстват кофти оставайки...
Поздрави...
Много хубав и добре написан постинг. Браво!

 

12. depressed - ..
08.03.2008 12:36

Здравей artanis,
Благодаря ти, че се включи. Без да искаш ти илюстрира точно, каквото съм написал или как се говори наслуки през един поставен на ума филтър. Да, Кирил и Методий са родени от баща грък и майка славянка. Обаче аз не ги споменах и то съвсем умишлено. Споменах за Кирилицата, която моят народ приема първи за своя писменост, а неин автор е Св. Климент - Българин. И то велик Българин с голямо дело.

Българските католици нямат нищо общо с богомилите. Когато възниква богомилското движение християните все още не са се делели (поне официално) на католици и православни. Едва векове по-късно част оцелелите богомили приемат католицизма. Това е общото.

Но ти разбира се, видя лошото - как сме се избивали един друг. Ето затова писах този постинг - нека виждаме доброто. Злото си съществува. Няма смисъл допълнително да се самоотравяме с него.

 

13. bodilo - БЛАГОДАИЯ!
08.03.2008 12:38

Вашият постинг изразява това,което чувствам и аз,но съм неспособна да го изразя по тоя начин!И аз ще Ви разкажа нещо.На 3-ти март бях в София.Ходихме със сестра ми да пазаруваме в един магазин и там на всички клиенти даваха флагчета с българското знаме.Като се прибирахме у дома срещнахме възрастна двойка-бяха някъде към 80-годишни може би-но се държаха нежно подръка и от тях се излъчваше благородство.Та тия хора ме спряха и ме попитаха откъде съм взеле знаменцето,за да си купят и те.Не знам защо това ме накара да се просълзя.Подарих им знаменцето и ми се искаше да ги разцелувам.Не зная как да го обясня,но сякаш получих урок по българщина

 

14. depressed - ..
08.03.2008 12:43

tessy, bodilo, Благодаря за подкрепата и свежото включване. Бъдете здрави и щастливи :-)

 

15. ingodwetrust - "Лоши, арни - сите бугари, наши сме си."
08.03.2008 13:10

"Лоши, арни - сите бугари, наши сме си."

Македонска поговорка, записана от Марко Цепенков

 

16. usmivkata - (:
08.03.2008 13:41

Поздрави за позицията, Деп. Въпреки,че има много неща, които понякога ме обезкуражават, мога да кажа,че обичам страната си. Имала съм няколко пъти възможност да емигрирам...но някак си вътрешно съм убедена,че моето място е точно тук...Дори и да се случи някога да напусна България ,знам, че никъде няма да се чувствам по-добре...Защото ние сме част от това Б, колкото и на някои да не им харесва този факт. Човек не може и не бива да бяга от корените си.

 

17. depressed - ..
08.03.2008 19:06

Точно така, Усмивке :-) Не можем да избягаме от себе си. Приемането на това и на нашите недостатъци е първата стъпка към отстраняването им :-)

 

18. анонимен - Да си плюем на ръцете
08.03.2008 19:14

и да се захващаме за работа вместо да хулим!

 

19. анонимен - snowqueen ima idea za sazdavane na klub na blogerite,koito
08.03.2008 20:20

obichat Bulgaria i sa gotovi da si pluyat na racete kakto savetva anonimen i da se obdeinqt za da se opitat da promenqt masoviya negativizam u horata! 
Priemam predlojeniya i ochakvam samishlenitsi! Vsqko nachalo e trudno no se zaslujava!

 

20. depressed - ..
08.03.2008 20:51

Хм. Подкрепям ентусиазма, но не и идеята за клуб. Всяка една регламентирана организация взема своето. Представете си ситуацията членове на клуба, които работят. В един момент работата започва да се свързва с клуба и работника спира да работи когато е извън клуба.
Или пък хората гледат отстрани и си казват. "Аууу, чудесен клуб и чудесна дейност. Аз твърдо ги подкрепям. Нека те да работят, няма нужда аз да правя нищо."

Приятели, обичта ни към Българското не трябва да бъде по устав, да бъде цел или добро намерение. Тя трябва да бъде естествена като дишането. Обичайте България, както обичате и себе си (защото сте Българи) и тогава няма да имате нужда от клубове. Тогава всеки един от нас ще бъде работник дори и на другия край на света и няма да се нуждае от програми и задачи, а всяка една негова стъпка и движение ще бъдат дело на работник. Не поставяйте обичта си в правила и рамки, така както религиозните институции постъпват с вярата на хората. Бъдете свободни, защото обичта ни към Българското има нужда точно от това - от свобода да се изяви и разгърне, а не от план-програма за развитие.

Всеки според силите и желанието си. Достатъчно е дори да изхвърлим отрицателното си отношение към всичко Българско. Това би било едно чудесно начало.

 

21. candysays - Поздрави и от мен за чудесния постинг!
09.03.2008 13:23

Знаеш, предполагам, че и аз съм писала на същата тема, от същата позиция, заради същите причини.. (най-вече в поста ми "Мразя, когато обиждат България"). Доста хора подкрепиха мнението ми тогава, в коментарите, което ме радва.. Както виждам, е подкрепено и твоето мнение, в този пост тук. Дава надежда..
Едни и същи са онези, които плюят тук по българското, и са ми втръснали техните глупости, но мисля, че все пак са по-малко от онези, които го защитават- като теб и мен.. Надявам се да е така поне.

Апропо- "Бъдете свободни, защото обичта ни към Българското има нужда точно от това - от свобода да се изяви и разгърне, а не от план-програма за развитие."- това си го казал страхотно ;)))

Поздрави!

 

22. depressed - ..
09.03.2008 19:25

Да, Кенди, помня твоя постинг. Чудесно е, че сме заедно и по този въпрос :-)

 

23. svoboda64 - Чудя се какво да кажа:)
09.03.2008 19:40

Защото съм българка до мозъка на костите си, но въпреки това много ясно разпознавам онова "българско", което ни пречи. Те и двете са у мен:)) 

Не ми е приятно, когато ни хулят или когато се "самохулим", но от друга страна ми се ще да изкореним някои от типично "българските" черти" като:
 

- "Не искам на мен да ми е добре: искам на Вуте да му е зле". (все едно дали "Вуте" е шоп или друга регионална или етническа издънка в българския цветист "конгломерат"):))
 
- "мразя" ирационалността, която се възприема като политически "окрасена": "ние сме единствените спасители на нацията":)) Когато попиташ кои е това "ние" винаги се оказва кохорта от много добре "практически" ориентирани хора, най-често "безродници", защото парите и властта нямат етно-национален "произход":))

А иначе, обикновените "българи" са най-прекрасните хора, които някога съм срещала: готови да сложат и "последната си хапка" на трапезата, за да посрещнат "чужд", който да направят по този начин "свой". Днес, в деня на "прошки", това е нещото, което най-много ме взризявава. По цялата българска територия аз съм посрещана (или може би е по-добре да кажа "бях посрещана"?!) по този начин. Тачещ другия, независимо колко е "друг"!
 

Някога, когато трябваше едни баби от с. Алино да ги накараме да "пеят", защото събирахме автентичен фолклор, трябваше да им съберем сеното! Защото за тях това беше "важно" (заваля). Та те ни се присмяха, включително и на неумелото ни събиране, което ни остави със "синини" по ръцете:)) "СДС-то дойде да ни събира сеното!" Някои неща все още са "знакови": и то е съпричастността! Към разбиращите и неразбиращите!!!

Затова за мен тази дискусия е важна, макар и "приключила" вътре в мен:))

Поздрави за постинга!

 

24. анонимен - Veronica
09.03.2008 20:03

10 godini sum navun i razbrah chudesno,che korupciata navun se naricha "darenie",che snobizma i egoizma se narichat "individualnost",a tova niakoi da vurshi rabotata na drug se naricha "rabota v tim". Vsichko za koeto hulim nashata si Balgaria go ima i drugade ,no "drugade"mozaka ti se promiva do bolka i za da oceleesh ti se nalaga da bachkash do pripaduk i dokato ne ti ostanat sili da se zamisliash ima li tam kadeto si korupcia ili niama.E ,ima i tipichno bulgarski cherti ,koito ne sa cvete ,no navsiakade gi ima. deteto mi govori samo za Bulgaria ,nishto che e izvun neia predi oshte da e prohodilo i e bilo tam obshto 20 -ina dni za 10 godini.Nishto che e bilo na Hawaiiskite ostrovi i na Bermudskite i kade li ne oshte tia si govori samo za Bulgaria. i na vseki praznik si pozelava da beshe tam :( Izvedoh ia ot Bulgaria bez da ja popitam dali e suglasna ,no sega kogato e goliamo momiche i ima pravo na glas smiatam da ia poslusham i da i vurna toplinata na Balgaria. Iskam si nashata Balgaria -tazi s martenichkata i lazarkite ,a ne onazi s as sveti Valentin i praznika na vsi Svetii...Triabva da zapazim nashata si Balgaria -zashtoto tia prestava da bade nashata -tazi koiato si znaem ,a samite nie ja promeniame bez da znaem tova za radost na chuzdi darzavi,koito ne samo che ne sa zagrizeni za nasheto dobro ,a naprotiv -gledat edinstveno sobstvenia si interes. 
Izvinete za tova che ne pisha na kirilica-riadko pisha i niamam instalirana.

 

25. cefulesteven - Поздрави и от мен. Много хубав по...
09.03.2008 22:32

Поздрави и от мен. 

Много хубав постинг. Повечето от тези които плюят го правят като навити пружини, да освободят наприжението, ехо от масова психоза е, мода.
 

Много обективен си, много точен.

 

26. depressed - ..
09.03.2008 23:01

Свобода,
ти май напипа една от най-хубавите Български черти - толерантността и уважението към другия. Благодаря ти за кометара. Пожелавам си да бъдем така толерантни и уважителни и между нас си един към друг.

Вероника,
наистина шапка ти свалям за чудесните думи. Докато четох коментара ти осъзнах, че точно вие, Българите живели в чужбина, изживявате в най-пълна степен обичта си към България, защото родината ви липсва. Остава ние в България да се поучим от вас и да оценим по достойнство кои сме и какво имаме.
Най-сърдечни поздрави от мен и пожелание за щастливо завръщане :-)

Стефане,
дано да си прав за модата, защото като такава тя ще отмине още следващия "сезон" :-)))

Поздрави!




Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: depressed
Категория: Лични дневници
Прочетен: 178517
Постинги: 27
Коментари: 22
Гласове: 3032